Tuesday, April 6, 2010

Tarik nafas

1...2...3... tarik nafas.....
hembus...

hikayat bermula,

...ini cerita, cerita aku dan biskut namanya...

Assalamualaikum and greetings to all...ini sebenarnya merupakan blog kedua aku selepas Dari kaca mata Amirul Mukminin direhatkan sebentar atas sebab2 kegawatan ekonomi yang meruncing. Dah nak dkt setahun dan cuba melarikan diri dari dunia blog ni selepas menyedari ia amat addicting (penyesalan ya amat)...walaupun Dari kaca mata Amirul Mukminin mendapat perhatian yang 'luar biasa'dari kalangan peminat blog, tetapi untuk kejayaan duniawi dan ukhrawi, aku melupakan saja dunia blog ini...sarkastik bunyinya

monolog amir: "betul, ada jgk homosapiens yang baca and follow blog aku dulu...AK"

Sekarang aku kembali bernafas dalam lumpur...gara-gara cemburu melihat dan membaca luahan isi hati rakan2 blogku (tipu semata-mata, padahal sebenarnya bosan cuti panjang)...

I'm still the old Amirjohari yang dulu, yang luar alam, berserabut bila dtg project, yang takut tgk darah, yang amat menghargai his friends, yang akan mengangkat kening The rock bila diajak tgk cerita hantu (siapa berani ajakla), yang tak pernah cukup masa bila di kampus, yang suka tengok baby atau budak kecik, yang value respect without compromise jgk....and thanks kepada kawan2 yang amat memahami amirjohari si besar ini...ikhlas

Kalau dulu Dari kaca mata Amirul Mukminin lebih menjurus kepada sisi hidup seorang yang baru mengenal erti dunia (ok, ayat skema), yang content wise, bahasa wise, ayat tunggang langgang (sekarang pun tak betul2 jgk), tapi sekarang blog ini lebih berbaur kepada unsur2 santai, informative dan diharap berguna untuk you all out there..insyaallah...dah takde lagi "ron, skema la blog ko, cuba jgn serius sgt" ataupun, "amirjoe, gapo mu letak gmbr aku yang mace aaron aziz tu dlm blog mu"...and kalau ada unsur2 mejerumus kearah membuka aib atau menghentam mana2 individu tertentu, please remind me ya! i'm the one who never fails doing mistake...

hope hikayat ini bukan sekadar sebuah cerita, dan janji ku padamu, blog ini tidak akan dijadikan mangsa keboringanku dirumah...aku akan make sure entree yang sedap dihadam, dilumat sehabis baik oleh aku...

enjoy reading and shouting...

nota kaki: AK (angkat kening double jerk)

No comments:

Post a Comment